20 August, 2011

Sunset At Lake Minnetonka


Lake Minnetonka (meaning "Big Waters" in the native Dakota language) is located 20 miles due west of Minneapolis/St. Paul (about 10 miles south of Lake Independence) is more of a collection of 16 interconnecting lakes with about 23 named bays and areas.


The lake was formed by glacial melting during the last Ice Age. At 14,500 acres (22.6 sq miles) it is the 10th largest lake in Minnesota. Deep lake with a maximum depth of 133 ft.


Lake Minnetonka is a valued natural and recreational resource in the Twin Cities metro area. It's large size, recreational opportunities, fisheries, location within the metro area, aesthetics, and rich cultural history make Lake Minnetonka well known in Minnesota as well as the nation.


Untuk maklumat lanjut, sila lawati: Wikipedia/Lake Minnetonka


*************************************************

Resepi hari ini:


BISKUT ALOKA

Bahan-bahannya:

1 gelas tepung jagung
1 gelas tepung gandum
2 gelas tepung ubi goreng
1 gelas gula halus
1 gelas mentega
2 biji telur ayam (ambil putihnya sahaja)
Serbuk koko

Cara membuatnya:

Tepung, gula dan mentega digaul sehingga sebati.
Pukul putih telur hingga kembang, masukkan ke dalam adunan.
Kemudian dibahagikan dua bahagian.
Sebahagian dibubuh koko (gaul).
Canai warna koko dan warna putih dibuat bulat, letak di tengah dan gulung.
Masukkan ke dalam acuan dan semperitkan dan potong dengan benang.
Atur dalam tempat pembakar dan bakar.


SELAMAT MENCUBA!

11 Any comments?:

Blues Riders said...

BR to simanis yang manis:
ada cerita di sebalik "lure of sunset".. huhu..

Bawang Goreng said...

BR... takde gambor kuih ker?

Tadi BG buat kuih seri muka, kalau dok sebelah rumah boleh gak tukar2 kuih.... :)

Blues Riders said...

BR to BG:
gambar kuih ada, tapi sengaja tak mau tunjuk nanti terliur pulak di bulan2 puasa ni.. hehe..
kuih seri muka.. sedapnya.. putu perak ada? pos2 lah ke sini..

..cik gugu.. said...

ala bro.. nk tgk gmbr .. hihi leh tambah pngetahuan ;)

Anif Abdullah| AA said...

anif suka tengok pemndngan sunset..hehe.. kat negara mn eh ni? ^^

Spallan said...

the day is gone when the angels come to stay...
and all the silent whispers will be blown away...
and lying in the corner a pair of high heel shoes...
hanging on the wall gold and silver for the blues...

one too many wasted sunsets...

layan bro...

Blues Riders said...

BR to .cik gugu..:
gambarnya tak ada ci gugu, tapi kalau nak gambar juga, cubalah buat sendiri, pastu amik gambarnya.. senang saja tu. hehe..

BR to simanis yang manis:
tak tahu nak cakaplah simanis, resepi ini dah lama dah.. 30 tahun dulu rasanya. asalkan tepung ubi, hantam sajalah.. hehe..

BR to Anif Abdullah| AA:
lake minnetonka ni kat us. memang menarik pemandangan matahari jatuh walau di mana2 pun.. syahdu.

BR to bro Spallan:
terbaeek bro! tak sangka bro spallan pandai juga berkata2 menyusun ayat seindah itu.. layan..

nuruhuda_329 said...

melawat blues rider hehehehe ^-^

::budak:: said...

nak tgk gmbar kueh..kenyang sikit dpt tgk gambar..hehe

Nur Eyda said...

kueh ape neh????tak penah dengar la....cube tunjuk gambo sikit bleh tak???heeee

Blues Riders said...

BR to nuruhuda_329:
terima kasih. melawatlah bila2 pun..

BR to ::budak::
gambarnya takder..

BR to Nur Eyda:
tak tahulah kuih apa, cubalah buat tengok biskut aloka ni. belum cuba belum tahu.. hehe..

Related Posts with Thumbnails
 

'http://bluesriders.blogspot.com @ shabramli@gmail.com'