01 March, 2010

Pancing Blues...

Aku juga pernah gila memancing. Sebut saja kat mana mesti sampai punya. Siang malam pagi petang, lombong, sungai, kolam, paya.. Setakat ni tak pernah lagi ke laut, takut mabuk.. he.. he..

Kiranya dah lama juga la aku tak pergi memancing, tapi mesin dan joran aku simpan rapi. Ada rakan-rakan minta nak beli, tapi setakat ni tak juallah sebab anak-anak ada 4 orang semua lelaki..

Rekod aku yang terbaik ialah Lampam 800g he.. he.. Bangganya aku memegang hasil tangkapan.

Sejarah aku pergi memancing udang galah dengan Tokan, redah air paras dada.. Masa tu tak ingat apa dah..


Penn 4400 SS (USA)


Abu Garcia Souveran S 4000 M

Ini original buatan Sweden.


Daiwa BG-15 (Japan)

Japan punya susah nak dapat dah bang, Thailand punya banyak la..


Daiwa Emblem - Z 3000iA


Daiwa GS-10X

Ini mesin klasik. Beli kat Penang, last kopek dalam kedai.


Daiwa Regal - Z 2500T


Fin-Nor Tycoon 4


Penn 560 Slammer (USA)

Ini mesin pertama yang aku miliki.


Ryobi Cynos VS 1500 ZM-T


Ryobi Max 3000RD

Mesin ni beli second hand kat Sungai Besar.


Shimano Ultegra 3000 (SC85F030) (Japan)

Mesin Shimano sekarang ni kebanyakannya buatan Malaysia. Japan made susah dah nak dapat.





Senarai Joran Dari Kiri:


1. Lemax Storm Legend 7"

2. Abu Garcia Conolon 8"

3. Daiwa Platinum 8"

4. Berkley LightningRod 8"

5. Silstar Volution 210 7"

6. Shimano Bassterra 7"

7. Shakesspeare Ugly Stick 7"

8. Aby Special Bayside Shooter 6.75"

9. Fenwick HMG 7"

10. Loomis & Franklin 6"


5 Any comments?:

zalizalu said...

abu tu cambest jerkk...kekekeka

bob said...

klau nk jual slammer tu gtau sy 0175988867:D

Anonymous said...

shimano bassterra tu berapa paun.

Anonymous said...

bro sya nk tny mesin ryobi max 3000rd yg dibeli scnd hand 2 brape nilainye...??just mahu brtnya...

Unknown said...

Fenwick rm berapa pm sy..014269403

Related Posts with Thumbnails
 

'http://bluesriders.blogspot.com @ shabramli@gmail.com'