29 June, 2010

Setem ada lagi...!


Bila sudah alang-alang bercerita mengenai setem, mari kita ikuti lagi pendedahan ekslusif setem-setem yang terdapat di dalam album ini... he.. he..


Album setem pun sudah memang nampak klasik.. Dibeli di tahun 1970-an.
























Sebenarnya setem-setem ini mempunyai nilainya yang tersendiri kerana terkenangkan di zaman kanak-kanak dahulu dimana aku telah memaksa emak untuk membeli sebuah album setem. Juga terkenangkan menggeledah di tempat-tempat pembuangan sampah mencari sampul-sampul surat terbuang yang bersetem, bergaduh dan berebut dengan rakan-rakan hanya kerana setem...


12 Any comments?:

Unknown said...

hmmmm dulu masa kecik saya hilangkan buku setem ayah saye

Asu Bahiyah said...

Asu pun minat kumpul setem, tapi sekarang ni dah susah nak collect sebab dah tak banyak org hantar surat. Maklumlah zaman dah moden

Pudin TTG said...

Ai macam ada chemistry jer kita ni ..nak sama semuanya, minat, bentuk dan jalan cerita .. bahkan cerita setem ni pun nak sama (tapi saya dlm bentuk draf lagi.(stok cerita)..)dari gambar yg anda papar ..pun nak sama koleksi setem tu

BERANAK BULAN DAN HARI YANG SAMA kot?(tahun jer berbeza)

nurarinab said...

dulu saya pn mrngumpul setem juga tp da hlg plak buku setem tu :(

Iaryylr said...

Yang buat saya stop kumpul stamp dulu, setelah hilang 3 buku stamp.., tapi selepas itu saya kumpul balik..

♥MAMASYAZA♥ said...

yup setuju tu, akak pun dulu suka sgt kumpul setem, sampai sekrg pun ada lagi utk tatapan anak2, tapi zaman sekrg dah jarang sangat nak kumpul setem ni, pasal asik hantar guna emel je

fauziah hanum said...

byknyer koleksi..yg xpernah nmpk pun ada..
tp skrg nak jumpa org yg still lg kumpul setem payah wee....
skrg dlm kepala dorang psp,internet...
ish3..

ita cutevirus said...

bagus betul ada hobi mcm ni... macam mak saya, die suke kumpul duit lama... sampai skang ada duit zaman jepun (gambar pokok pisang), note RM20 lama, duit syiling $1 yang besar tu...
cuma minatnyer tak menurun kat anak²nya...

Anonymous said...

salam, sy mempunyai 2 kpng stamp arab yg xdpt di kenali tahunnya, tp agak2 mcm lma juga asal tahunnya... ingin ketahuinya boleh emailkan ke bunga_sakura@live.com.my (azie)

Unknown said...

Salam,

Kepada Pencinta Setem,

Saya ada 1 buku setem lama sekitar tahun 1950 jika berminat boleh mengubungi saya 019-4802680

rafie said...

Kena bantai la dgn ayah kamu haha

rafie said...

Nak jual ke tuan

Related Posts with Thumbnails
 

'http://bluesriders.blogspot.com @ shabramli@gmail.com'