19 November, 2010

Botol Glucolin Koolers


"KOOLERS" adalah minuman glukosa buah-buahan Tropika yang enak. Ia mengandungi glukosa untuk tenaga dan jus buah-buahan campuran asli dengan Vitamin C tambahan. Keluaran GLUCOLIN Glucose dan merupakan bes minuman seperti Ribena tetapi tidaklah sepopular Ribena walaupun dengan meminumnya kita boleh mendapatkan tenaga yang 'cool'... He.. he..


"KOOLERS" perlu dicairkan sebelum diminum. Ia sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun ke atas dan juga orang dewasa.


Bahan-bahan:

Sukrosa, Sirap Berfruktosa Tinggi, campuran jus buah Oren, Markisah, Mangga dan Pic, Sirap Glukosa, perisa asli, perapi makanan, asid sitrik, bahan-bahan penstabil, pewarna asli, Vitamin C (30mg/100ml) dan pengawet yang dibenarkan. Pada labelnya juga jelas tertulis "No artificial colour or flavour."


Peraturan menggunakan:

Bagi setiap penyediaan 240ml - Campurkan 1 bahagian "KOOLERS" dengan lima bahagian air. Untuk mendapatkan tenaga tambahan, anda disyorkan meminum 240ml sebanyak 3 kali sehari (bersamaan 330 kkal).


Botol ini berketinggian kira-kira 27 cm, penutup atasnya telah diseal dengan lapisan kertas aluminium untuk menjamin kualitinya. Barangan ini mengandungi jus buah semulajadi dan kandungan semulajadinya mungkin mendap. Goncang sebelum guna. Sila simpan di tempat sejuk setelah dibuka. Sebaik-baiknya, gunakan dalam tempoh 30 hari.


Terdapat juga perkataan "GLUCOLIN" pada penutup botol serta anak panah sebagai panduan membuka botol.


Pada bontot botol juga terdapat perkataan "GLUCOLIN" emboss.


Dibuat untuk The Boots Company (F.E.) Pte. Ltd., Petaling Jaya, Selangor. Tarikh luput yang jelas kelihatan ialah pada 18 September 1997 iaitu kira-kira 13 tahun yang lalu. Tidak pastilah pula sama ada produk ini masih lagi berada di pasaran kerana telah lama jugalah kiranya tiada terlihat di pandangan mata...


Moral Value: Kurangkan penggunaan gula dalam minuman dan makanan anda.

7 Any comments?:

suri skaliskaLa said...

glucolin ada dalam btol?
ingatkan dalam tin jerp!
nice post bro !

the polaris said...

kurang an gula elak diabetes ;)

F. said...

anak bauh saya suker minum koolers :)

Kak Mahh said...

Mana lah tuan blog dapat gambar ni...BAGUS...Teringat zaman-zaman dulu.

Iaryylr said...

Bro BR, Tak anampak pun lagi..., dah pupus agaknya...

MOH KEMBARA said...

Salam Yob Blues, haa teringat iklan glucolin kat radio dulu2, skrng dah takder. Time TV muncul takder iklan dlm Tv rasanyer. Nostalgik Yob!

akubmm said...

HAHA....KELAKAR BILA SAMPAI KAT PART TARIKH LUPUT... HAHHAA...

Related Posts with Thumbnails
 

'http://bluesriders.blogspot.com @ shabramli@gmail.com'