30 November, 2010

The Tiger Balm Brand


Tiger Balm merupakan salah satu balm yang cukup popular suatu ketika dahulu untuk meredakan sakit kepala atau seumpamanya. Aromanya yang menyegarkan dan 'berangin' sungguh mujarab bagi melegakan kesakitan yang dialami. Botol kosong Tiger Balm ini sengaja BR simpan entah sejak bila lagi memandangkan keunikan yang terdapat pada botolnya.


Botolnya berketinggian kira-kira 1.5 inci dan amat sesuai untuk dibawa ke mana-mana dan digunakan pada saat-saat kita memerlukan. Botol ini juga memiliki kaca yang tebal dan tidak mudah pecah.


Meskipun saiz botol ini kecil sahaja, tetapi hampir keseluruhan bahagian pada botol ini dipenuhi dengan tanda perniagaan yang di emboss.


Pada penutupnya terdapat tanda perniagaan yang di emboss.


Pada bontot botol juga terdapat gambar harimau emboss. Bila melihat kepada gambar harimau ini, maka teringatlah pula pada lambang Keretapi Tanah Melayu (KTM) dan Filem Negara Malaysia suatu masa dahulu.

Filem yang paling popular keluaran Filem Negara Malaysia pada waktu ialah 'Gelombang' lakonan Rubiah Suparman. Ditayangkan di kampung-kampung oleh Jabatan Penerangan.


Sedikit maklumat mengenai Tiger Balm:

It has always been our belief that no one should be constrained from leading a full and active life because of aches and pains. That is why Tiger Balm ointment was created nearly 100 years ago from ancient Chinese sources and subsequently expanded over the years into different formats to give you the relief you desire for different areas of pain.

Tried, tested and trusted by generations of users, you can rely on Tiger Balm's unique and proven herbal formulation to ease your aches and pains and for your optimal well-being. Be it headaches, rheumatic or arthritic pains, muscle strains and sprains, Tiger Balm has just the pain relief remedy for you.

It doesn't matter whether you are young or old. Tiger Balm is committed to evolving alongside your lifestyle needs. As a pain relief specialist, Tiger Balm is focused on delivering innovative herbal-based products that come in a wide variety of convenient formats to use at home, at work, and at play.

So go on, live your life to the fullest and achieve your goals without being constrained by pain!

11 Any comments?:

ruby bieha said...

sy suke pakai balm ni bile skit perempuan menyerang..huhu

husniah zaimah said...

saye singgah dan folo~

aneqahs nia said...

my mom suke gile dgn minyak tiger balm ni! :D

hysman said...

aáh laaaa..
dah lame tak nmpk ini balm..
mane nk dpt...

ChiKeDees said...

cinta kenangan silam tuew....

LAA said...

Kalau tengok balm ni mesti teringat arwah tok wan sy. Kira balm ni dah sinonim ngan dia. :)

iaryylr said...

wah, memang cun embossnya, syabas bro, ada juga saya simpan benda camnie tapi yang ini belum ada...

Liquid said...

Kat rumah saya, bekas ni plastik. emboss sume xde,cume penutup je cm same. kire yang baru lah yang lama ni tade jual dh ehe

Fiqas said...

selalu gak guna tiger balm ni...

Cempakamelati said...

Memang bagus tiger balm ni...

nurfatehah yaazahan said...

masih guna lg bam cap rimau...:)

Related Posts with Thumbnails
 

'http://bluesriders.blogspot.com @ shabramli@gmail.com'