26 November, 2010

Klip Kertas Lucky Strike


Selain daripada mengeluarkan rokok, syarikat-syarikat rokok tempatan juga ada mengeluarkan klip kertas sebagai salah satu strategi untuk mempromosikan rokok-rokok mereka. Kita ikuti pula klip kertas keluaran daripada jenama rokok Lucky Strike ini.


Berukuran 7 x 5.5cm, klip kertas ini biasanya dihadiahkan oleh syarikat rokok kepada kedai-kedai runcit untuk meng'klip' Delivery Order (DO), invois atau bil-bil daripada syarikat mereka.


Tidak sesuai untuk digunakan di pejabat-pejabat kerajaan memandangkan penggunaan klip kertas ini secara tidak langsung akan mempromosikan jenama rokok. Umum sedia maklum bahawa jabatan-jabatan kerajaan adalah zon larangan merokok... He.. he..


Pemandangan di bahagian belakang klip. Untuk pengetahuan, klip kertas ini kelihatan sudah uzur memandangkan BR sendiripun tidak tahu berapakah usianya. Jenama rokok Lucky Strike ini juga merupakan rokok kegemaran seniman Allahyarham P Ramlee.


Moral Value: Merokok Membahayakan Kesihatan.


4 Any comments?:

Izamir Ridzwan said...

mahal oo rokok ni

omurice said...

info menarik...sangat xtau pasal rokok sbb ayah dan adik2 xhisap rokok...dah memang xsuka perokok...but info ni menarik...

Afifah Naziha said...

herm,nice!(^^)

paling benci bau asap rokok!

rokok bukan sj membahayakan,malah haram!

fiqas said...

tak suka rokok n perokok jugak tapi klip ni klu bagi nak aje...:)

Related Posts with Thumbnails
 

'http://bluesriders.blogspot.com @ shabramli@gmail.com'