09 November, 2010

Mug Anlene


Anlene merupakan satu-satunya susu tepung berkalsium tinggi yang telah diuji secara klinikal. Hasil penyelidikan menunjukkan kadar kehilangan jisim tulang di kalangan wanita yang meminum susu Anlene adalah lebih rendah berbanding wanita yang tidak meminum susu Anlene.

Hasil kajian itu telah dicetak oleh The Journal of Bone and Mineral Research pada 2001, menyokong status Diuji Secara Klinikal Anlene di kalangan kumpulan kesihatan yang berpengaruh.


Mug ini sebenarnya telah lama disimpan sebagai hadiah daripada Anlene kerana membeli produk mereka, mungkin juga sewaktu jenama ini mula-mula diperkenalkan di Malaysia.

Anlene Non Fat Milk A Product Of New Zealand kepada sesiapa terutamanya wanita yang berminat untuk menjadi sihat dan cergas macam Dato' Michelle Yeoh bolehlah mencuba susu ini.


U.S.A. FOOD AND NUTRITION BOARD's Recommended Dietary Allowance of Calcium for normal healthy adults above 25 years old is 800 mg/day. 2 cups of Anlene Non-Fat Milk a day provide 800 mg of Milk Calcium.


Terdapat sukatan pada mug iaitu 200 ml pada takat yang ditunjukkan bagi memudahkan bancuhan. Untuk pengetahuan, susu tepung Anlene ini perlu dibancuh menggunakan air sejuk atau air suam kerana kandungan Nano kalsiumnya 100 kali lebih kecil daripada kalsium biasa.


Menurut Pengurus besar Fonterra Brands (Malaysia) Sdn. Bhd., John McKay, minum susu biasa mungkin tidak mencukupi.

"Ini kerana hasil penyelidikan menunjukkan bahawa kebanyakan wanita Malaysia hanya mendapat 50 peratus daripada keperluan kalsium harian mereka. Sebahagian rakyat Malaysia tidak menggemari rasa susu biasa. Oleh itu kami melancarkan Anlene™ Concentrate Coklat," ujarnya.

Jisim tulang memuncak pada umur 30 tahun dan mula merosot. Oleh itu, pengambilan kalsium yang mencukupi daripada makanan harian adalah amat penting. Kekurangan kalsium boleh menyebabkan kehilangan jisim tulang dan jika berterusan boleh menyebabkan osteoporosis terutama di kalangan wanita yang usianya telah meningkat.

Minumlah susu yang sesuai dengan kandungan kalsium yang mencukupi. Perubahan yang kecil dalam amalan pemakanan harian anda boleh membawa perubahan yang besar kepada kesihatan tulang anda di masa hadapan," ujarnya.


Untuk maklumat lanjut boleh didapati di: Anlene


3 Any comments?:

Abu Uwais said...

banyak koleksi cawan ek...

Cheqna said...

mug yang baru lain sikit bentuknya :-)

saya suka juga minum susu analene ni tapi tak boleh selalu..nanti badan macam kena pam-pam mengelembung..hehe..

:-)

Iaryylr said...

Minum susu badan sihat dan kuat.. erk itu tag milo dahhh!

Related Posts with Thumbnails
 

'http://bluesriders.blogspot.com @ shabramli@gmail.com'