04 August, 2010

Penutup Batang Pedal Basikal (Crank Arm)


24 jam telahpun berlalu dan seperti yang telah dijanjikan, di sini BR umumkan jawapan serta pemenang bagi soalan teka-teki semalam. Telah mendapat sambutan yang menggalakkan dan di antara jawapan-jawapan yang dikemukakan adalah seperti berikut:

1. nur aisya umaira - penyepit
2. Nur Erma Suzieaty - acuan kuih
3. Cik Awynn - lilin tanpa sumbu
4. Yatt - seat basikal
5. CgMas - butang
6. sweetie2010 - sabun atau lilin
7. AUR - sagat sisik ikan
8. Anonymous - tempat gantung sabun
9. Anonymous (Hercules Man) - penutup batang pedal basikal
10. Syafiq Kadiran - kulit kerang biru
11. Elvin - kayak toilet
12. Ummi Humaira - penutup batang pedal basikal
13. Gen Fujita - klip kertas


Setelah diteliti oleh para juri, keputusan pemenangnya ialah: Anonymous (Hercules Man) berdasarkan beliau adalah peserta terawal yang telah menjawab dengan betul meskipun jawapan yang diberikan oleh Ummi Humaira adalah betul juga.


Sebenarnya apalah sangat pada hadiah yang ditawarkan, tetapi tujuan sebenar BR ialah untuk memeriahkan lagi dunia blog ini di samping lebih saling mengenali dan mengeratkan silaturrahim sesama rakan bloggers. Selain daripada itu dapat juga kita mengenali semula barang-barang lama yang semakin dilupakan terutama kepada generasi muda kini.




Tujuan penutup batang pedal (crank arm) diwujudkan di antaranya ialah untuk mengelakkan 'kaki' kain atau seluar tersangkut padanya dan juga untuk mengelakkan kotoran minyak atau gris terkena pada pakaian selain daripada satu aksesori yang cukup popular pada basikal suatu masa dahulu.


Gambar yang ditunjukkan semalam yang telah 'memeningkan' banyak pihak. Rujuk: http://bluesriders.blogspot.com/2010/08/mari-bermain-teka-teki-apa-benda-ni.html


Ini pula gambar di bahagian belakang penutup batang pedal (crank arm).


Tahniah kepada Anonymous (Hercules Man) yang telah berjaya menjawab dengan betul. Sila berikan nombor HP (Maxis, Celcom atau Digi sahaja) untuk menuntut hadiah anda. Kepada yang tidak berjaya, cuba lagi di lain kali kerana banyak lagi teka-teki berdasarkan gambar yang akan BR kemukakan. Untuk makluman, Semuanya ini hanyalah untuk suka-suka sahaja dan tiada sebarang maksud yang tersurat mahupun tersirat...


16 Any comments?:

piewahid said...

jenjalan baca n3 dan klik nuffnang!

Salty Bodice Ripper said...

is that ur bike?

suhaisweet said...

Nice friend...visit my latest entry that goin' to touch ur heart..hopefully ;D

kadek setzer said...

nice,,,dear friend,,please put my link here and follow my blog and i will do the same as u do,,,thanks
visit me at http://pariwisatadanteknologi.blogspot.com/

sweetie2010.blogspot said...

Salam,

Hmm salahlah pulak jawapan Sweetie yer. Takperla cuba lagi lain kali. tapi bagila gambar yang senang sikit yer..

Sweetie nak menang.hehe

CahNdeso said...

Saia sikit kesulitan nak jawap. Sebab bahasa Melayu ada beda dengan bahasa Indonesia. Namun, saya suka teka-teki BR.

AUR said...

Oooh....hehehe...TERIMA KASIH..CUBA LAGI!!!! (ayat mcm dlm kupon cabutan bertuah)

Elvin said...

jiaaaaaaah,,berarti ane salah donk,,,hihihihi

Keluarga Dasista said...

oH... tU jawabannya ya..
He..he
Salam Kenal kang..
Saya Follow Deh Blognya..

Naruto Movies said...

sdh lama gak ngutik-2 sepeda.. trakhir sepeda q di pake adek ku bermain, trus hilang deh.. untung gak adek ku juga ikt hilang.he3

Naruto Movies said...

tukeran lik yok!! klo mw konfirm ke cbox q yaw..

Naruto Movies said...

Dah rebes bos, silahkan di cek..

Naruto Movies said...

punya ku juga ya sob, maksih sukses slalu :D

Nur Erma Suzieaty said...

huahua~ tak terpk pun...

Achmad Zulfikar said...

semoga dapat membantu para bikers di Kota Yogyakarta , tentunya sangat terbantu untuk melindungi sepeda anda ;)

harto said...

yang antikpun bisa jadi cantik yaaa...

sebentar lagi Ramadhan datang niiih...
Mari kita sambut Ramadhan dengan iman. Kita genggam tarawih dengan gigih. Kita peluk tadarus dengan tulus. Kita belai sahur dengan Syukur. Kita sayangi puasa dengan banyak Do’a dengan sepenuh hati dan jiwa raga, semoga Istiqomah. SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH SHAUM MOHON MA’AF LAHIR dan BATHIN

Related Posts with Thumbnails
 

'http://bluesriders.blogspot.com @ shabramli@gmail.com'