23 May, 2010

17,303 Anak Luar Nikah Didaftar 2009


Satu statistik yang perlu kita renungkan bersama...
(sila klik untuk besarkan image)



Sumber: Berita Minggu 21.03.2010


Atau perlukah kita mencari dimanakah silapnya?

-

9 Any comments?:

rynas said...

wah banyaknya..kena fikir-fikirkan..rosak akhlak maknanya rosaklah negara dan bangsa.

Fasya Abdy said...

kesian budak2 tu

lupekanje said...

tak campur statistik anak2 yg dibuang..digugurkan...

silapnya manusia itu sendiri. Mngikut kata nafsu.
Ikut kata nafsu sbb jahil hukum agama. Yg arif pun blh tertipu dgn nafsu. Nafsu itu musuh utama. Hanya iman dan takwa yg mantap menjadi benteng dan perisai dri setiap perlakuan keji. Al Quran dan sunnah pula jadikan panduan... InsyaAllah, gejala2 seperti ini dapat dikurangkan atau tidak akan berlaku lagi.

Tapi...brapa ramai yg nak cari ilmu Allah ini? Berapa ramai yang nak ambil Al Quran dan Sunnah sebagai panduan hidup??

Yang ramai...mencari kepuasan hidup dunia yang sementara ni...

Kita adalah antara mereka yg lalai juga...sedar atau tk sedar.

si[jari] telunjuk said...

sungguh mendukacitakan....Ya Tuhan, tetapkanah iman kami...

maCy said...

terfikir fikir~

Dayung Serian said...

apa perasaan anak2 tu bila diaorg dah besar nanti & dapat tau diaorg sebenarnya anak luar nikah? kesian...

iaryylr said...

dah nyata bermasaalah tapi masih nak cipta rekod untuk 2010 pula...

Nurshahfamily said...

banyak kenyataan yg kita tak tahu kan????
ape la nasib ank2 ni nanti...

Puan nadxoxo said...

Skrg nk daftar kandungan pun diorang x tanya pun dah kawen ke x

Related Posts with Thumbnails
 

'http://bluesriders.blogspot.com @ shabramli@gmail.com'