17 May, 2010

Tabung Maybank Blues...


Tabung inilah yang aku gunakan semasa menabung dahulu di dalam tahun 1980an. Bila sudah penuh, RM50 boleh dapat kot, jadilah.. buat lepas sesak. Tetapi yang menjadi masalahnya ialah ianya tidak pernah penuh...



Ada lambang Maybank di perut..



Lubang mengisi syiling di bahagian atas kepala harimau di antara kedua-dua belah telinga.



Pemandangan sisi, Macam rupa atlet Malaysia pun ada... he.. he..



Pemandangan belakang siap dengan ekornya sekali.



Di bahagian bawahnya pula terdapat pintu dan kuncinya untuk mengeluarkan syiling. Bila sesak baru boleh buka...


Ini pula tabung terbaru keluaran Maybank. Berbentuk Menara Maybank, lebih besar dan lebih kukuh daripada tabung harimau di atas.



Ini pula tabung dari Lembaga Urusan Dan Tabung Haji (LUTH). Kebanyakan setiap rumah memiliki tabung ini. Kesimpulannya memang aku suka menyimpan tabung dari menyimpan duit... he.. he..


Moral Value: Sedikit-sedikit, lama-lama jadi bukit...


15 Any comments?:

are-bue said...

tabung haji tu memang ade masa kecik2, x kunci pun bleh buka, tekan dengan pen,teringat plak he...he..

wantie said...

Ada jugak ko tabung cam gitu. Aku ni lagi la. dah la tinggal kat kawasan pedalaman. tabung aku???? batang buluh tu ler jadi peneman setia. Bila dah penuh. Terus ambik parang belah dua. berterabur duit syiling...

Kauthar said...

hihihi..teringat zaman kecik2..saya punya tabung bentuk rumah..ala girlish skit..pantang tgk tabung cantik semua nak..tapi duit tk penuh2 pun!

QuEeN Of 2 Heroes said...

tabung LUTH tu ade lg...x pernah penuh.. :p

LIPISLADY said...

Sallam, cantik tabung maybank yang baru tu,
cam mana nak dapatkan..

MrS ShaHriL said...

diba ade tabung kelapa...bank pertanian punya...xnk ltk kt cni???hehehe

Lynn Nasir said...

hehe..comel tabung rimau tu. atlet kita mcm tu ke? muahahah!

iaryylr said...

wah, tabung maybak atas sekali tu, bestlah!

tengku nizam said...

BR, tabung rimau tu klau x silap sy r, masuk je duit ade kuarlagu kan? hehehe

Afzainizam said...

Keluk kemudi tidak dilupa,
Baru seimbang pelayaran kita;
Para Guru amat berjasa,
Bakti Guru disanjung mulia.
~~~@@@~~~
Selamat Menyambut Hari Guru
”Guru itu bukan lagi lilin yang menyuluh sedang diri sendiri dibiar terbunuh”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Tabung ayam ku sudah ku pecahkan....ambik duit sikit nak pakai

Jimie said...

ak pun ade gk tabung nie dulu...tp skang xtau kt ne dh..tp ak rse dulu ak dh pecahkan sbb kunci hilang...huhu...

satu lagi ak de yg bank pertanian klu xslh ak. yg gmbr kelapa tu...tu pn dh xtau ade kt ne dh...huhu

Qaseh said...

kenangan terindah le tabung Lembaga Tabung Haji tuh.....bila dah penuh..nanti org tabung haji datang sekolah...cm bangga je dapat masukkan duit dalam tabung haji biar pon hanya RM 10 jerrr :)

pawaka19 said...

sy punya tabung yang bawah sekali tu..sebijik..bila masuk duit,dia akan berbunyi..rasa nak masukkan duit lagi

dieapo said...

salam bro...saya berminat nak beli tabung menara mybank tu...kalau bro sudi jual kat saya boleh email kat saya.... dieapo2@yahoo.com

0162339965 said...

jual x tabung tu?

Related Posts with Thumbnails
 

'http://bluesriders.blogspot.com @ shabramli@gmail.com'