06 May, 2010

Peti Sejuk Tahan Lasak


Peti sejuk ini telah dimiliki semenjak tahun 1986 iaitu kira-kira 25 tahun yang lalu. Mungkin ada anak-anak atau adik-adik yang belum dilahirkan lagi ketika itu.



Memang berbaloi jika dikenangkan jasa dan khidmat bakti yang telah dicurahkan.



Jenama GEC (General Electric Company).



Masih berfungsi dengan baik dan masih digunakan sehingga kini dengan tidak banyak ragam.



Jika dilihat kepada bodynya, memang jelas ia telah uzur dimamah usia, seperti insan juga...



Entah berapa lama lagi ianya boleh bertahan hanya masa sahaja yang menentukan. Jika ditakdirkan ia rosak suatu hari nanti adakah penggantinya juga akan tahan lasak sepertinya juga? Memandangkan kepada hayat kebanyakan barangan elektrik pada hari ini, mungkin ianya tidak akan berlaku lagi...


10 Any comments?:

Qaseh said...

GEC memang baguskan.....
waaa....windu kat cek saya....
kalau datang sini mesti igt kat cek(nenek)saya..
suka datang sini hari2

MrS ShaHriL said...

brg lama mmg thn lasak...

ninis said...

1986.ninis pon tak lahir lagi.haha.

_izis_ said...

wah..teringat peti ni dulo2 kt umah...

dulu kalo kasut sekolah xkering leh letak kt belakang peti...

skang da xleh da... :D

Hazwani said...

wah, peti tu masih berfungsi!! lagi tua dr saya tuh..

Along Tapa said...

huh...sebijik cam esbok tok aku...mmg btahan smpai la ni...atap rumah tbobos aritu pun esbok ni masih berdiri dan berfungsi dgn selambanya~~~

hartini ♥ said...

saya pun prnh jmpe peti es ni. tak sgka msh jgk ada org y guna.*kagum* sy trtarik bla tuan punya blog kaitkn peti es ni dgn mnsia. mm, biar tubuh kita smkn hari smkn uzur tapi smngt utk brbakti tu mst sntsa ada. kalau tak, kita kalahlah dgn peti es GEC tu.=p

rimieilya said...

cam nenek kte pny peti ais..sebijik.hehe..

Cha said...

waahh BR, same la peti sejuk tu ngn mak aku punye 1 mase dulu (skrg dh xde)... kami adek badek klu ujung minggu basuh kasut skolah, klu ujan, letak kasut2 skolah susun blakang esbox tu.. boleh kering...rindu kt esbox tuh.. same kale, ijau...cap pon same GEC..

alan said...

gec rupanya..saya ada radio dengan walkman jenama tu..saya ingatkan s&c hahahaha

Related Posts with Thumbnails
 

'http://bluesriders.blogspot.com @ shabramli@gmail.com'