16 October, 2010

Benson & Hedges Half Gallon Jug


Satu lagi souvenir daripada pengeluar rokok jenama Benson & Hedges iaitu bekas serbaguna yang boleh diisikan dengan air atau apa sahaja makanan yang difikirkan sesuai. Tetapi bekas ini agak kecil dan hanya sesuai untuk hidangan 'sekali hadap' sahaja.


Berkapasiti setengah gelen atau lebih kurang 1.8 liter dan boleh bertindak sebagai 'bocong' (meminjam kata-kata Bro Rasli). Untuk pengetahuan, bekas ini tidak sesuai untuk diisikan dengan air atau sebarang cecair panas.


Mulutnya yang besar (screw-on cap) untuk memudahkan pengisian dan pencucian. Sesuai juga untuk dibawa berkelah ataupun aktiviti luar seperti memancing dan perkhemahan di mana secara tidak langsung turut mempromosikan jenama rokok ini. Sebagai bekas bekalan ke tempat kerja pun sesuai juga...


Mempunyai lubang untuk mengeluarkan isian di dalamnya melalui tangkai pemegang. (Flip spout for easy for sipping and pouring).


Sewaktu gila 'pancing kolam' suatu ketika dahulu bekas ini BR gunakan untuk diisikan dengan potongan ikan sardin dan udang sebagai umpan ikan siakap.


"Come Into The Golden World"


4 Any comments?:

lan_ax said...

yang ni memang barang baek ni bro..
http://www.duitlama2u.blogspot.com/

Rasli Jaafar said...

Sesuai wat isi bola Golf he he

hentian said...

tak pernah tengok pun bekas ni. lagi pun, IM tak 'akrab' dengan B&H ni...

Unknown said...

dulang dan jug jenama rokok benson ada keluaran gak ke?

Related Posts with Thumbnails
 

'http://bluesriders.blogspot.com @ shabramli@gmail.com'